Csirkemájas-petrezselymes töltött dagadó - Anyukám receptje szerint

Nem éppen diétás étel, de nem biztos, hogy mindenki diétázik, igaz? Én például nem > sőt, a családomban senki, úgyhogy nálunk nyugodtan készülhet ez a főétel. :) Nem készül túl gyakran,  ettől függetlenül szeretjük > mindenki örülni szokott, ha ez kerül az étkezőasztalra ebédként. A tölteléket úgy szeretem, ahogy Anyukám készíti, ezért  igyekszem én is mindig úgy készíteni. Viszont érdekelne, hogy ha Ti szoktatod sütni dagadót, milyen töltelékkel szeretitek...?
Sokan macerásnak gondolják ezt az ételt, pedig valójában nincs sok gond vele. A töltelék összeállítása után zsupsz be a sütőbe... és bár néha-néha rá kell nézni, de igazából szépen elvan magának a sütőben - közben lehet mással foglalkozni. :) Fogyasztható hidegen és melegen is - a hidegtálakon nagyon mutatós, valamint hideg állapotban nagyon szépen szeletelhető. Az én családom melegen szereti > nem könnyítik meg a dolgom a szeletéssel. :))




Hozzávalók:
- kb. 1 kg-os sertésdagadó (felszúrva > ha ezt a műveletet nem tudjuk, akkor bízzuk a hentesre)
- 2 csirkemáj (kb. 20-30 dkg)
- 3-4 száraz zsemle beáztatva
- 5-6 tojás (nyers)
- 1 csokor petrezselyemzöld
-  só, őrölt bors ízlés szerint
- ha van, akkor házi ételízesítő

+ 1-2 evőkanál olaj a sütéshez




1. A petrezselymet megmosom, lecsöpögtetem, apróra vágom. A beáztatott zsemléket kicsavarom. A csirkemájat megmosom, apóra vágom. 
2. Egy tálban összekeverem a töltelékhez valót: a májat, a zsemléket, a tojásokat, petrezselymet és a fűszereket. 
3. Majd a tölteléket az előkészített dagadóba töltöm, a végét hústűvel jól összetűzöm, hogy ne folyjon ki belőle a töltelék. (ha biztosra akarunk menni, akkor esetleg el is lehet kötni a végét spárgával, hogy ne repedjen ki és megmaradjon a formája)
4. A tepsit picit kiolajozom, beleteszem a dagadót, öntök alá kb. 1-1,5 dl vizet, és alufóliával letakarom.
5. 200 fokos sütőben alsó-felső sütéssel kb. 1 óra hosszat sütöm. Közben rá-rá nézek, esetleg a tepsiben levő lével meglocsolgatom.
6. Kb. 1 óra hossza után leveszem róla az alufóliát és néhány perc alatt szép pirosra sütöm.
7. Amikor megsült, pár percig még a tepsiben hagyom, majd kiveszem belőle a hústűt.
8. Burgonyapürével vagy párolt rizzsel tálalom.


Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Nagyon guszta! Szeretjük mi is a receptem hasonló, bár nem teszek bele mindig májat mert a lányaim nem szeretik. Általában összeszoktam ölteni a végét a húsnak mert levesbe beleszoktam főzni először nagyon finom tőle a leves. Amit én még szoktam bele tenni az egy kicsi majoránna. Nagyon szépen tálaltad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva. A majoránna jó ötlet. :)

      Törlés
    2. Szia Gabika!Egészen biztosan finom és látványnak is szép az édesanyád receptje szerinti töltött dagadó!Én is hasonlóan készítem, -szintén az anyukám receptje alapján,de annyiban mégis különbözik, hogy kevés zsiradékon egy közepes fej reszelt vagy apróra vágott vöröshagymát üvegesre párolok,ezen átforgatom a darabokra vágott májat és a nagy csokor ,apróra vágott petrezselymet(mert ez utóbbi az ízét így jobban kiadja )és csak 1 tojást teszek a töltelékbe.A tepsibe téve olvasztott zsíron vagy olajon minden oldalát hirtelen pirosra sütöm,ekkor öntök alá egy pohárka vizet, majd fólia és sütő.Gratulálok az oldalhoz, ami nagyon hasznos és ízléses,szemet gyönyörködtető!További jó sütést-főzést kívánok a helyes kis konyhádban!:)

      Törlés
    3. Köszönöm szépen a kedves szavakat, és a receptet is - nagyon jó recept, tetszik ez is.
      Jó sütést-főzést kívánok én is! :)

      Törlés
  2. Juhászné Julika2013. január 24. 18:33

    Nagyon fincsi-látványra is szép :) én szoktam gombás töltelékkel is csinálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Julika, gombásan is finom lehet... :)

      Törlés
  3. Jaj de jó, hogy eszembe juttattad. Én is az Anyukám receptje alapján készítem. Mi gombás töltelékkel szeretjük és csakis krumplipürével. Nagyon étvágygerjesztő lett a tiéd. Nyami.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Nea, köszönöm. Úgy látom, gombás töltelékkel többen is szoktátok - egyszer kipróbálom...

      Törlés
  4. Sosem készítettem még dagadót, de a töltelék nálunk is hasonlóképpen készül. Az megy csirkébe, combja bőre alá és pulykatekercsbe. Nálunk sem reklamál senki, hogy miért is ez készült. Érdekes, nem? ;-))

    VálaszTörlés
  5. Nálunk sem diétázik senki, így jöhet:-)
    A töltelék nálunk is hasonló, csak a tojás egy részét főve teszem bele. Máj helyett meg néha gomba kerül bele. Úgy is finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, hogy vannak, akik főtt tojást is tesznek bele - ezek szerint Ti is. :) Úgy még nem próbáltam sem én, sem Anyukám > de ami késik, nem múlik. :)) Köszi, hogy jöttél.

      Törlés
  6. Ritkán veszek dagadót, pedig olyan finomat lehet belőle sütni. És a töltelékét is lehet variálni sokféle képen. Ez a májas nagyon jó, máris mentem! Guszta!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban