Mogyorókrémes piskótatekercs

A vasárnapi ebéd után elmaradhatatlan a desszert, de nekem ma nem volt kedvem nagy sütést bonyolítani, túl fáradt voltam hozzá. Ilyen esetekben szoktam piskótát sütni, amit könnyen és gyorsan el lehet készíteni, ráadásul még finom is. Most tejszínes mogyorókrémmel töltöttem meg, melyet "megbolondítottam" egy kis házi meggylekvárral is. Az eredmény annyira finomságos lett, hogy egy szempillantás alatt eltüntettük a tányérról még úgy is, hogy már eleve az ebéddel nagyon jól laktunk. 
A receptet mindenképpen szeretném felvezetni magamnak a blogra, mert most egy picit variáltam a szokásos piskótatekercses receptemen - és mivel tényleg olyan finom volt, szerintem gyakran elfogom készíteni az ilyen fáradt vagy rohanós napokon. Ajánlom Nektek is!! :)




Hozzávalók a tésztához: (25x35 cm-es tepsihez)
- 6 tojás
- 18 dkg kristálycukor
- 12 dkg liszt
- 6 dkg őrölt mogyoró
- 3 evőkanál olaj

A krémhez:
- 1 dl tejszín
- 10 dkg mogyorókrém
- 2 evőkanál meggylekvár (vagy málnalekvár)

A díszítéshez:
- tejszínhab
- tört mogyoró




1. Az egész tojásokat a cukorral jó habosra felverem, majd kanalanként hozzáadom az őrölt mogyoróval elvegyített lisztet és végül az olajat.
2. Sütőpapíros (vagy enyhén margarinozott/lisztezett) tepsibe egyenletesen elsimítom a masszát, és 180 fokos sütőben kb. 10 perc alatt készre sütöm. (tűpróba)
Miután megsült, néhány percig pihentetem, majd kissé nedves ruhára borítom és feltekerem.
3. A krémhez a tejszínt felverem, hozzáadom a mogyorókrémet. Kitekerem a tésztát, megtöltöm egyenletesen a krémmel, és hosszában a szélére (ami a közepére fog esni feltekerés után) vékony csíkban teszek pici meggy- vagy málnalekvárt. Feltekerem, folpackba csomagolom, és fogyasztásig hűtőbe teszem.
4. Ferdén szeletelve, tejszínhabbal és törtmogyoróval tálalom.


Jó étvágyat!
 

Megjegyzések

  1. Nagyon guszta lett a piskótatekercsed!! Nagyon szeretjük bármilyen töltelékkel, de ez a mogyorós biztosan kedvemre való lenne. Én is sokszor sütök, ha éppen nincs kedvem, vagy időm, nagyobb sütkérezéshez.:)

    VálaszTörlés
  2. Milyen egyszerű és mégis nagyszerű! :-))

    VálaszTörlés
  3. Hmmm... Finom lehetett. A tányérod pedig még mindig nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  4. Azt a tálat, amiben a tejszínt meg a mogyorókrémet összekeverted... szóval azt a tálat megkaphatom legközelebb "mosogatás" céljából? ;-) puszik, B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Babicsek! Milán szokta "elmosogatni" az ilyen nyalakodós tálakat... ;-)) De azért legközelebb, megengedjük, hogy Te "tisztítsd" meg a mogyorókrémtől... Rendben? :o))
      Puszillak én is!

      Törlés
  5. Így van, nem kell mindig túlbonyolítani a desszertet! Az egyszerű sütmények is lehetnek nagyon finomak! Mint most ez a mogyorókrémes piskótatekercs:)))

    VálaszTörlés
  6. Én pedig jöttem Hozzád! Helyes döntés volt, nagyon hasonló az ízlésünk.
    Gyönyörű ételeid és fotóid vannak; egy pár nap és elolvasom minden eddigi receptedet
    (csak most is az a gondom, hogy a nyolcadikat mentem le, amit feltétlenül el kell
    készítenem-hogy lehet így legalább szinten tartani a súlyunkat? :):):)
    Még egyszer köszönöm, hogy a "kicsikémet" olvasod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsuzsa a kedves soraidat. :)

      Törlés
  7. Nagyon szép lett a piskótád! Olyan légies...amilyen nekem soha nem volt még...és nem is hiszem, hogy lesz... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogynem! Biztos, hogy Te is jó piskótát tudsz sütni...

      Törlés
  8. Minden sütidet szeretem, de a piskótáidat különösen imádom. Mindig tökéletesek, rögtön az az érzésem támad, hogy bele kéne harapni. A tejszínhab-felhőcskék különösen tetszenek a tetején.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon értékelem az ilyen egyszerű, gyors, mégis finom süteményeket!

    VálaszTörlés
  10. A tésztájába milyen mogyoró van? Amerikai vagy török? Nagyon jól néz ki a piskótája!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez jó kérdés Kriszti... :))) Egyébként köszi, ez a piskóta tényleg annyira finom, nem fullasztó.

      Törlés
  11. Nagyon guszta ki szelet lettek! Mindig irigyeltem, aki ilyen szép piskótát tud sütni :))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon finom desszertet készítettél. :)

    VálaszTörlés
  13. Istenien néz ki, nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm szépen Nektek, hogy benéztetek hozzám, aranyosak vagytok!! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban