Habkönnyű vajas kifli csokoládékrémmel

Habkönnyű tészta lágy, selymes csokoládé krémmel - kényeztessük egy kicsit családunkat ezzel a finomsággal. Na jó, és magunkat is... :)
Nem, nem mentem el az eszem, hogy ebben a hőségben képes voltam bekapcsolni a sütőt. :) Igaz, hogy a klíma óriási fordulatszámon működik most, hogy újra visszahűtse a házat, de nagyon vágytunk csokis süteményre, és a meleg ellenére a kelt tésztát is kívántuk, egyszerűen muszáj volt megsütnöm ezeket a kifliket. 





Hozzávalók a tésztához: (16 darabhoz)
- 70 dkg liszt átszitálva
- 2 tojás
- 1,5 dl kefir
- 1 dl olaj
- 1 csomag vaníliás cukor
- 4 evőkanál kristálycukor
- csipet só
- 1 dl langyos tej
- 4 dkg friss élesztő

+ a tészták közötti kenéshez kb. 7 dkj puha vaj 

A krémhez:
- 6 dkg Boci étcsokoládé
- 0,5 dl tejszín

+ a tetejére 1 tojássárgája
- 1 evőkanál tej
- 1 teáskanál cukor





 Ne haragudjatok, hogy telepakolom képpel ezt a receptet,
de ez a selymes, csillogó csokoládékrém annyira kívánni való
- nem akarlak bennetek megfosztani a látványtól. :))


Elkészítés:
1. A tejszínt felforrósítjuk (nem forraljuk), a csokoládét darabokra törjük és felolvasztjuk a tejszínben, simára keverjük. Betesszük a hűtőbe 1-2 órára, hogy egy kicsit dermedjen.
2. A tészta hozzávalóit a kenyérsütőgépben bedagasztjuk, majd a kikapcsolt gépben duplájára kelesztjük (vagy kivesszük a gépből és a kelesztőtálban kelesztjük). 
Kézi dagasztásnál az élesztőt langyos, cukros tejben felfuttatjuk, majd a többi alapanyaggal bedagasztjuk a tésztát - letakarva duplájára kelesztjük.
3. Négy egyforma cipóra osztjuk. Kinyújtjuk az egyiket kör alakúra, egyenletesen megkenjük a vaj felével, kinyújtjuk a másik cipót is, ráhelyezzük a vajas tésztára. 
4. Pizzavágóval vagy késsel 8 egyforma háromszögre vágjuk, a szélesebb részére helyezzük a csokikrémet, majd óvatosan (de azért picit szorosan) feltekerjük és kiflit formázunk.
A másik két cipóval ugyanígy járunk el. 




5. Sütőpapíros tepsibe helyezzük, kelesztjük még kb. 15 percig, majd lekenjük a tojássárga + tej + kristálycukor keverékével, és előmelegített 180 fokos sütőben kb. 10 percig sütjük. (A sütési idő sütőfüggő.)
6. Amikor megsült, egy fatáblára helyezzük a kifliket, letakarjuk tiszta konyharuhával kb. 5-10 percig.
Langyosan a legfinomabb, amikor folyik benne a csokikrém. De másnapra sem keményszik meg benne a krém, és frissen tartó fóliával letakarva a kiflik is nagyon finom puhák maradnak. 


Nézzétek, sütés közben sem folyt ki belőle a finom csokikrém...



Jó étvágyat!

Ötlet: Csábító házi sütemények 4.
 

Megjegyzések

  1. Szép, nagyon szép! :D
    (Bár a jelenlegi hőségtől engem is a hideg ráz már ki :)

    VálaszTörlés
  2. Ezért a finom kifliért tényleg érdemes volt bekapcsolni a sütőt. De jól esne most egy bögre hideg tejjel. Lenyűgöző a látvány, csodás képeket készítettél, én nem bántam, hogy sok készült róla. Viszem a receptet, mert mindenképp ki szeretném próbálni.

    VálaszTörlés
  3. Húúúú! Mihelyt nem lesz negyven fok, ezt fogom megsütni. Tuti :)

    VálaszTörlés
  4. Ezért érdemes volt bekapcsolni a sütőt!!! Nézzük a jó oldalát, legalább a kelesztéshez nem kellett plusz hőt fejleszteni...;-DD

    VálaszTörlés
  5. hát kicsi hiányzott, hogy ne kezdjem el a monitort nyalogatni... :-) puszik! B.csek

    VálaszTörlés
  6. Ezért érdemes elviselni a sütő melegét:-) Nagyon-nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  7. Két hete nem készítettem péksütit a meleg miatt, és akkor most EZT látom nálad!!! Ez kínzás! :D
    Nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
  8. Nah, most jól megjártam, mert megnéztem a receptet, erre a fiaim észrevették és kórusban kiabálták, hogy "kérünk anya". Na, nem baj, hétvégére kicsit hűvösebb lesz, mehet a sütő :-)

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörűek lettek a kiflik! A mi lakásunkban majd csak akkor lesz elviselhetőbb a hőmérséklet, ha kint lehűl :)

    VálaszTörlés
  10. Hű, tényleg csábítóak! :)) Nálunk 46 fok van, meg sem érzem, hogy megy mellette a sütő, már mindegy, ennél nem lehet melegebb itt bent. :)) Recept mentve, mindenképpen megsütős kategória! :)

    VálaszTörlés
  11. Csodásak ezek a kiflik! Már én is nagyon szeretnék valami finom péksüteményt sütni. Azt hiszem sütök is. Már mindegy az a néhány plusz fok a házban:-)

    VálaszTörlés
  12. Kedves Gabriella! Tegnap végre megsütöttem, ezt a csodás kiflit! ISTENI lett! Sűrű vendég lesz Nálunk! ;) Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  13. Kedves Gabriella! Tegnap végre megsütöttem, ezt a csodát! ISTENI lett! Sűrű vendég lesz Nálunk! ;) Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tünde!
      Örömmel olvasom, hogy ennyire ízlett, köszönöm szépen, hogy megírtad, és szívesen a receptet.
      Üdv.:
      Gabi

      Törlés
  14. Köszönöm szépen, hogy benéztetek hozzám, kedvesek vagytok. :)

    VálaszTörlés
  15. Szia Gabriella!
    Szerencsére én nem a hőségben láttam meg először ezeket a guszta kifliket :) Elsőként ezt sütöttem meg a receptjeid közül, és valami szuper finomak lettek!!! Nagyon szeretem a kelt tésztákat, és ez mennyei!!! Ettem teával, kávéval, reggelire, tízóraira, ebéd utáni csemegének... :) Egészen biztos, hogy máskor is el fogom készíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata!
      Annyira örülök, hogy így ízlik Neked is. Én is imádom ezt a kiflit (kelt tészta rajongó vagyok én is, akárcsak Te). Köszönöm szépen, hogy megírtad.
      Jó sütést kívánok a továbbiakban is, és szép nyarat! :)
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  16. Szia Gabriella,
    Olyan kerdesem lenne,hogy a kefirt mivel tudnam esetleg helyettesiteni?
    Esetleg joghurttal?Koszonom elore is! Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andi!
      Elnézést, hogy kicsit későn jövök a válasszal, de most nagyon nyár van nekem is... :)
      Igen, joghurttal helyettesítheted a kefirt, vagy akár még tejföllel is. Bár a joghurttól vagy a kefirtől még könnyebb lesz a tészta, de azért a tejföl sem rossz, ha nincs más otthon.
      Jó sütést kívánok!
      Gabriella

      Törlés
  17. Szia Gabriella,
    esetleg a friss elesztot helyettesithetem por elesztovel?
    Koszonom. Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andi!
      Szerintem készítheted porélesztővel is, de abból egy egész tasakkal tegyél bele, vagy talán még másfél tasakkal is tehetsz, hogy tuti szépen megkeljen.
      Jó sütést kívánok!
      Gabriella

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban