Habcsókos linzer

Omlós tészta, házi sárgabarack lekvár, roppanós habcsók. Pillanatok alatt elkészül és mennyei finom! 
Valamelyik nap Non plus ultrát sütöttünk a kisfiammal, de nagyon hamar elfogyott, mert vendégeink voltak. Ezért Milán ma ismét ezt a süteményt szerette volna, de nekem ma sem időm, sem kedvem nem volt az összeragasztással pepecselni, ezért úgy gondoltam, sütök egy sokkal egyszerűbb változatot, ami gyorsan elkészül, egyben kell megsütni és nem kell utólag ragasztgatni. Sütés közben a lekvár, a tészta és habcsók kombináció olyan csalogató illatot képzett: közben nyitva volt a konyhámban lévő teraszajtó - kint meseszép idő volt ma október végéhez képest - és azt vettem észre, hogy az utcán járkáló emberek a levegőben szaglásznak. :) Szerintem az egész utca érezte, hogy süteményt sütök.




Hozzávalók a tésztához:
kb. 40 darabhoz
20 dkg finomliszt
2 dkg porcukor
12,5 dkg puha vaj
2 tojás sárgája

A habcsókhoz:
2 tojás fehérje   
15 dkg porcukor

+ sűrű házi baracklekvár


A SÜTEMÉNYES KÖNYVEM megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:






Elkészítés:
  1. A lisztet összekeverjük a porcukorral, elmorzsoljuk benne a vajat, majd hozzáadjuk a tojások sárgáját és összegyúrjuk a tésztát. Lágy, könnyen nyújtható tésztát kapunk - nem ragad, nem is kemény.
  2. A habcsókhoz a tojások fehérjét elektromos habverővel (kézi mixerrel) elkezdjük felverni. Mikor már habos, de még nem kemény, evőkanalanként elkezdjük hozzáadni a porcukrot, közben fél-fél percig verjük a habot. Végül fényes, szinte vágható masszát kapunk. Félre tesszük.
  3. Lisztezett felületen kinyújtjuk a tésztát 3-4 mm vékonyra és linzerszaggatóval kiszaggatjuk (a lemaradt tésztát újra összegyúrjuk, kiszaggatjuk). 
  4. Sütőpapíros tepsire helyezzük a tésztát, mindegyiken szétkenünk egy mokkáskanálnyi lekvárt, majd a habot habzsákba tesszük és mindegyik tésztára nyomunk egy kis habsipkát.
  5. Előmelegített 180 fokos sütőben alsó-felső programon kb. 10-15 perc alatt megsütjük. (A tészta világos maradjon... amikor a szélei enyhén kezdenek barnulni, akkor már jó, tovább ne süssük!)

Nézzétek, milyen szép sárga a tészta!
Mindig házi tojással készítem a süteményeket, 
melyek Anyukám tyúkudvaráról származnak. :)




Jó étvágyat!
Forrás: Meglepetés, 2015. márciusi szám :) 

Megjegyzések

  1. Hűha. Én nemcsak szaglásztam volna hanem be is kopogok nagyranyílt vágyakozó szemekkel.

    VálaszTörlés
  2. De szerettem ezt gyerekkoromban! Mi jojónak hívtuk, minden húsvéti és karácsonyi asztal kihagyhatatlan eleme volt. Ez fogyott el elsőnek. Csinos virágos alapon is :-)

    VálaszTörlés
  3. Mindjárt kész, alig várom, hogy megkóstolhassam. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  4. szerintem még látványosabb is, mint a non plus ultra, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  5. ... már kitettem a vajat kicsit puhulni... :) :) Őrületesen néz ki... :)

    VálaszTörlés
  6. Megsütöttem!! Isteni, a kinézetre még egy kicsit gyúrok :) -bár nem csúnyák - de az íze nagyon finom! Legközelebb vagy beleteszem a két tojásfehérjébe a 20 deka porcukrot, mert a 20 dekából kihagytam egy kanálnyit, vagy gőz fölött megfőzőm a habot mielőtt ráteszem a lekváros sütire! mert igazából a hab nem lett az igazi, kicsit lapos lett! Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon csinosak! A lányom imádná :)

    VálaszTörlés
  8. Megsütöttem a sütit, finom lenne, de a hab most sem sikerült, már kezdett barna lenni, a teteje, de a hab puha, ragadós, nem kemény ropogós. Pedig ugyanúgy csináltam ahogy írtad. Valószínű a sütővel lesz a baj. De a gyereknek így is ízlik :)

    VálaszTörlés
  9. eppen most van a sütöbe kivancsi vagyok hogy sikerül a keks--de a tojas habot nem lehetett fel verni kemenyre miutan a cukrot bele tettem egyszerüen össze esett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tojásfehérjét először félig fel kell verni és csak utána lehet beletenni a PORcukrot, de csak fokozatosan kis adagokban és nem egyszerre!! Akkor egész biztos, hogy kemény, szinte vágható hab lesz a végén!

      Törlés
  10. Nagyon csábító ilyen fomában a lekváros linzer,kipróbálom nemsokára Köszi:)

    VálaszTörlés
  11. Szia, szeretnem megkerdezni, hogy meddig all el? Pl. Muanyag dobozban

    VálaszTörlés
  12. Szia. Megkéedezhetem hogy ez a süti meddig all?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Pontosan nem tudom, meddig áll el, mert nálunk 1-2 napnál tovább nem marad. De szerintem zárt dobozban sokáig eláll.

      Törlés
  13. 3szoros adagot fogok csinálni mert a felét pontosan így csinálom meg a másik feléből hagyományos linzer karikát (lekvárral öszeragasztva) kell csinálnom.Szerintetek úgy is jó lesz?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban