Sajtos keksz

Ez a 20 perc alatt elkészíthető, 5-6 hozzávalós omlós keksz pillanatok alatt a kedvencünk lett! Sütés közben olyan fenséges illat lengte be a konyhát, még a kisfiamat is odacsalogatta a sütőhöz, aki épp mesét nézett a szobájában. 😊 Elég hamar elfogy, lehet, hogy érdemes dupla adaggal készíteni.




Hozzávalók:
kb. 50 darabhoz
15 dkg finomliszt
15 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
12 dkg reszelt trappista sajt
3 dkg reszelt füstölt sajt
1 tojás
2 kávéskanál só
1 púpos kávéskanál őrölt csemege vagy édes-nemes paprika

+ a tetejére 1 tojásfehérje
2-3 dkg reszelt füstölt sajt


L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM
 
megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:







Elkészítés:
  1. A lisztet összekeverjük a sóval, őrölt paprikával, majd a reszelt sajtokkal - hozzáadjuk a tojást és a vajat és egy könnyen kezelhető tésztát gyúrunk. (Ha nagyon ragad, adunk hozzá még egy kis lisztet, de ne legyen kemény a tészta!)
  2. Lisztezett felületen kinyújtjuk a tésztát kb. 4 mm vastagra és kiszúró formákkal kiszaggatjuk. A lemaradt tésztát újra összegyúrjuk, kinyújtjuk, kiszaggatjuk.
  3. A kekszeket sütőpapíros tepsire helyezzük, tetejüket lekenjük tojásfehérjével, megszórjuk pici reszelt füstölt sajttal és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 9 perc alatt megsütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet - hagyományos sütőben 200 fokon süssük kb. 9 percig.)

Tipp:
1. A tetejére a reszelt füstölt sajtból ne tegyünk sokat, csak néhány szálat szórjuk rá, így nagyon finom ropogós lesz a teteje, belül pedig omlós.
2. Ha a tésztát az összegyúrás után azonnal nyújtjuk, szaggatjuk, sütjük, akkor is nagyon finom, omlós kekszeket kapunk, de nekem közbe jött valami, csak 1 tepsivel érkeztem kisütni azonnal. Így a tészta felét folpackba csomagolva betettem a hűtőbe, melyet másnap reggel kivettem, jó fél órát állni hagytam a konyhapulton, aztán kinyújtottam, szaggattam, megsütöttem és annyira finom leveles, omlós tésztát kaptam, hogy csak néztem... :) Egyszóval aznap sütve és másnap sütve is ajánlom.




Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Kedves Gabriella! Nagyon tetszik a sajtos keksz recepted,és én is megsütöm.Szeretnék kérni tőled olyan receptet,amit keksz pecséttel lehet készíteni. Nagyon sok finomságot sütöttem a receptjeidből.Várom válaszod. Előre is köszönöm.Üdv.Szabóné Julika.

    VálaszTörlés
  2. Ezt nekem is ki kel próbálni :-) Nagyon fincsi lehet, főleg füstölt sajttal, azt amúgy is nagyon szeretjük!
    Azt szeretném kérdezni, hogy valami kelesztő anyag nem kell bele, mondjuk szódabikarbóna? Köszi...

    VálaszTörlés
  3. Ó, de kis gusztikák, nagyon tetszik, hogy nem kell bele élesztő :)

    VálaszTörlés
  4. E recept alapján ma megsütöttem életem első sós sütijét. Én nem rajongok értük, az édesekért annál inkább, de most elcsábultam. Tényleg gyorsan fogy, épphogy sikerült menteni párat magamnak kóstolásra, a többire lecsapott a család. 😃 Köszönöm szépen a szuper receptet!

    VálaszTörlés
  5. Szia Gabriella! Megsütöttem a kekszedet, nagyon finom lett. Köszi :-)
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2015/12/sajtos-keksz.html

    VálaszTörlés
  6. Szia Gabi! Köszönöm ezt a fantasztikus receptet! Tutti hogy sűrűn elkészítjük majd a kislányommal!

    VálaszTörlés
  7. NAGYON ÖRÜLÖK, HOGY TETSZIK, ÍZLIK NEKTEK, KÖSZÖNÖM SZÉPEN, HOGY ÍRTATOK. :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönjük az új receptet, én biztosan ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  9. ÉRDEKLÓDNI SZERETNÉK RIZSLISZTTEL EL LEHET KÉSZÍTENI ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre sajnos nem tudok konkrét választ adni, mert nem próbáltam rizsliszttel, nem tudom, azzal készítve milyen az állaga...

      Törlés
  10. Az50db a fenti hozzávalókból vagy a duplájából jött ki?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fenti hozzávalókból lesz kb. 50 db - persze ez függ a kiszúró forma nagyságától is. Az én kiszúró formáim közepes méretűek. A liszt mennyisége kevésnek tűnik, de van a tésztában 15 dkg reszelt sajt is, ráadásul a tésztát viszonylag elég vékonyra (4mm) kell kinyújtani, tehát így elég sokat lehet kiszaggatni belőle.

      Törlés
  11. Szeretném kérdezni, a kész kekszeket lezárt dobozban ?vagy nyitottan mint a túros pogácsát ( 25-25-25) kell tárolni? Szeretjük, ha ropogós marad. a keksz vagy a pogácsa. Előre is köszönöm szépen a választ. S. Kati

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban