Mézes puszedli

Nagyon szeretem ezt a puszedli receptet, mert egyszerűen, gyorsan elkészíthetőnem kell pihentetni 1 éjszakát, sőt 1 percet sem, és sütés után már azonnal fogyasztható, mert finom puha. Lehet készíteni töltelék nélkül is és tojásfehérjehabbal bevonva, de a családom és én jobban szeretjük jó érett házi szilvalekvárral töltve és étcsokoládéba mártva, ezért általában így készítem. Az Adventi időszakban vagy az ünnepekre készítsétek el bátran, szeretni fogjátok.


A  L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM

 megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:







Hozzávalók a tésztához:
45 dkg finomliszt
10 dkg porcukor
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
2 teáskanál kakaópor
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
pár csepp frissen facsart citromlé
1 egész tojás
1 tojássárgája
1 evőkanál tejföl
15 dkg méz
8 dkg zsír (esetleg vaj)

+ jó érett, kemény házi szilvalekvár vagy más sütés álló lekvár a töltelékhez

Hozzávalók a csokis bevonathoz:
20 dkg étcsokoládé
1 evőkanál olaj


Ha tojásfehérjehabbal szeretnétek bevonni csoki helyett,
akkor az alábbi hozzávalók szükségesek:
1 tojásfehérje
12 dkg porcukor







Elkészítés:
  1. A tésztához a száraz hozzávalókat összekeverjük: a lisztet, porcukrot, szódabikarbónát, kakaóport és a mézeskalács fűszerkeveréket. 
  2. Majd elmorzsoljuk benne a zsírt, az 1 tojást + az 1 tojássárgáját, a tejfölt, citromlevet és mézet, majd összeállítjuk/összegyúrjuk a tésztát, ami enyhén lágy legyen, de ne ragacsos, könnyen kezelhető. (Pici liszttel vagy pici tejföllel korrigáljunk a tésztán, hogy megfelelő legyen az állaga.)
  3. A tésztából kis kerek formákat nyomkodunk a kezünkkel, melynek közepébe teszünk 1 kávéskanálnyi lekvárt és golyókat formázunk a tésztából (a golyók tyúktojásnagyságúak legyenek). De ha más/ünnepi formákat szeretnénk készíteni (pl. szív vagy csillag), akkor a tésztát enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk 5 mm vastagra, kiszaggatjuk a formákkal, minden második közepére teszünk 1 kávéskanál lekvárt, melyet befedünk egy másik formával, a széleit enyhén megnyomkodjuk. 
  4. A puszedliket sütőpapíros tepsire tesszük és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 7-8 percig sütjük. Puha legyen, amikor kivesszük, mert sütés után még szilárdulni fog! (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet, de ne süssük túl, mert akkor kemény, száraz és keserű lesz!) 
  5. A csokit gőz felett megolvasztjuk, simára keverjük az olajjal és a kihűlt puszedliket megmártjuk, sütőpapíros tálcára vagy sütőrácsra tesszük és hagyjuk dermedni. 
  6. Süteményes dobozban tárolva sokáig eláll, ha eleget készítünk. :)
  7. Tipp: Ha tojásfehérjehabbal szeretnétek készíteni, akkor a tojásfehérjét a porcukor felével enyhén felverjük, majd hozzáadjuk a porcukor másik felét is és nem túl kemény habbá verjük, mellyel a már nem forró, de még langyos puszedliket bevonjuk, majd szilárdulni hagyjuk.





Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Kedves Gabriella!

    Nagyon köszönöm a receptet! Alapból nem vagyok egy nagy mester, ha sütikészítésről van szó, de ez egész jól sikerült! :) Most hűlnek a csokiba mártott kis csúnyaságaim. :) Alig várom, hogy a férjem megkóstolja (mielőtt megeszem az összeset :D)

    Többieknek, akik megsütnék (tapasztalataim):
    1. Ajánlom mindenkinek! Nem nehéz egyáltalán, és nem kell vele sokat bajlódni.

    2. A receptben lévő alapanyagok mennyiségének pontos betartásával nekem összetapadt ugyan a tészta, de azért még morzsás volt. Ahogy Gabriella írta, megfigyelés szerint korrigálható (tejföllel/liszttel).
    Szerintem amúgy a receptben leírt mennyiségekkel a tészta tökéletes lehet. Úgy érzem utólag, hogy csak annyi kell hozzá, hogy jól merítsétek meg a tejfölben azt az egy evőkanalat. Amikor több tejföl került a kanalamra, leszedtem róla azt a részt, ami túlcsordult a kanálon - szerintem ez lehetett a probléma. :) Tehát szigorúan véve az evőkanálnyi mennyiséget, kb. két megtelt evőkanálnyi volt nekem jó (végül eltúloztam, még egy kicsit tettem bele, így lisztet is kellett még hozzáadnom :D) Szóval a recept mennyisége tökéletes - csak szubjektív, mennyi "egy evőkanál", ha tejfölről van szó. :)

    3. Valóban elég sütő függő, hogy mennyi ideig kell sütni. Én 7 perc után még nyersnek láttam a tésztát, így tovább sütöttem. Végül kétpercenként néztem, jó-e. Végül összesen kb. 20 percig sütöttem, őrködve. Még puhán vettem ki, de azért féltem, hogy túlsütöttem - tekintve az eredeti sütési időt. De úgy néz ki, nem. :)
    Tehát akinek régi sütője van, aminek a hőfokát se lehet megállapítani (max a lángot lehet csak "lejjebb venni", ahogy én tettem, nehogy megégjen), annak lehet, nem elég 7-8 perc. Igazából a folyamatos figyelést javaslom (én ezen túl az egyik csillagom sarkaiból is csipegettem, így kóstolgattam, nyers-e még. :))

    Nos ennyi a sütési tapasztalatom. :) Örülök, hogy megsütöttem, és örülök, hogy megoszthattam Veletek.

    Szóval tökéletes recept, pici odafigyelés nem árt sütéskor, és már kész is a Gabriella féle fincsi puszedli. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Annamária!
      Örülök, hogy megsütötted és köszönöm szépen, hogy leírtad a tapasztalataidat. :)
      További kellemes időtöltést kívánok itt nálam és jó sütögetést!

      Törlés
  2. De szépek lettek! Látszik rajtuk hogy finom puhák :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, tényleg nagyon finom és puha. :)

      Törlés
  3. Nagyon tetszik finom lehet! Sok puszedli receptet elkészítettem de mindig elcsábulok mikor egy ilyen finomságot látok! Ha lesz időm kis adagból készítek egy próbasütést:)Kellemes készülődést a két kis Herceged mellett!

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!
    Mikor a csokiba mártod a puszedlikat rászúrod egy villára? Vagy milyen eszközt használsz, hogy ne legyen utána ujjlenyomatos a süti? :) vagy csak a tetejére folyatod és az alja csokimentes marad?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Villára szoktam tenni és úgy mártom csokiba, aztán óvatosan leteszem a sütőpapírra vagy sütirácsra.

      Törlés
  5. Szeretetteljes, áldott Karácsonyt kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. :) 1 év után reagálok, de újra aktuális lesz. :))

      Törlés
  6. Szeretném kérdezni, hogy gluténmentes lisztből elkészíthető-e ? Azt tapasztaltam, hogy a méz és a keményítőkből álló lisztes tészta a méz hatására sütés közben habzik és szétesik .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos ebben nem tudok segíteni. A családom nem érintett gluténmentes ételekben, emiatt nem szoktam ilyen lisztekkel sütni-főzni - nincs tapasztalatom ebben.

      Törlés
  7. Köszönöm a receptet, sok mindent megsütöttem már, de ezt ki kellett próbálnom! nagyon egyszerű és finom! :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Gabriella!
    Kérdezni szeretném, hogy meddig áll el ez a fajta puszedli? Imádom a receptjeidet!!! 🙂

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban