Gulyásleves - Anyukám receptje szerint ❤

Ezt a hagyományos magyar ételt mindenki ismeri és szinte mindenki szereti. Valamint az is igaz, hogy mindenki egy kicsit másképp készíti. Egy tál forró, laktató gulyáslevesnél nincs jobb egy kellemetlenül hűvös, hideg napon. Finom házi kenyérrel tálalva nem igazán kell hozzá más, bár én imádom hozzá második fogásként a palacsintát, esetleg fánkot vagy valamilyen kelt édes süteményt (túrós batyut, szilvalekváros buktát). Az igazi gulyásleves marhahússal készül, de én mindig sertéscombból készítem. Egyébként van már a blogomon egy gulyásleves recept, melyet bográcsban szoktunk készíteni, a mostani pedig Anyukám receptje szerint készül. A babgulyásba én csipetkét, a gulyáslevesbe viszont nokedlit szoktam készíteni.




Hozzávalók:
60 dkg sertéscomb
40 dkg burgonya megtisztítva, kockákra vágva
1 db kisebb zeller
2 közepes vöröshagyma
2 nagyobb sárgarépa
1 nagyobb fehérrépa
1 paradicsom
1 tv paprika
1 csapott evőkanál őrölt csemege paprika
1 teáskanál őrölt fekete bors
1 teáskanál őrölt kömény
1 csapott evőkanál só vagy ízlés szerint
2 evőkanál zsír

A csipetkéhez vagy nokedlihez:
1 tojás
8-10 dkg liszt
esetleg pici víz  


M E G J E L E N T  A  MÁSODIK SÜTEMÉNYES KÖNYVEM!

Így most már két könyvem is megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés:
  1. A megtisztított, apróra vágott hagymákat a zsíron megfonnyasztjuk, majd félrehúzva a lángról, belekeverjük az őrölt paprikát. Visszatéve a lángra, felengedjük kb. 1 dl vízzel, melyet kevergetve elfőzünk. 
  2. Hozzáadjuk a kis kockákra vágott, leöblített húst, kevergetve fehéredésig pirítjuk. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk őrölt köménnyel, hozzáadjuk a megmosott, apróra vágott paradicsomot és a megmosott, kicsumázott tv paprikát. Lefedjük fedővel és saját levében félig megfőzzük a húst (nem szoktam hozzáadni plusz vizet). 
  3. Ekkor hozzáadjuk a megtisztított, karikákra vágott sárga- és fehérrépát, valamint a kis kockákra vágott zellert. Felengedjük kb. 2,5 liter vízzel, puhára főzzük a zöldségekkel. 
  4. Közben elkészítjük a nokedlit, melyhez összegyúrjuk a tojást a liszttel. Ha picit lágyabbra szeretnénk a tésztát, akkor adhatunk hozzá pici vizet. Beleszaggatjuk a levesbe és kb. még 10 percig főzzük, készre főzzük a levest. 



 

Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Kedves Gabriella! Gyerekkoromban nagyon nem szerettem a gulyáslevest, később megbarátkoztam vele, de soha nem ez volt a kedvenc levesem, ritkán is szoktam készíteni. Anyukád receptje tökéletes! :-) Ma eszerint főztem és isteni lett. Pulykahúsból készült, és annyit tettem a hozzávalókból, hogy megállt benne a kanál, nagyon tartalmas és finom. Köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Júlia!
      Nagyon szívesen a receptet! Boldogan olvasom, hogy elkészítetted és ízlik. Köszönöm, hogy megírtad.
      További kellemes időtöltést kívánok Neked a blogomon és jó sütést-főzést!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban